Amennyiben a műanyagiparban dolgozol, egészen biztos, hogy Te is találkoztál már a Dibond, azaz az alumínium kompozit lemezzel. A Dibond az első, piaci forgalomban is elérhető, kifejezetten reklámipari felhasználására szánt alumínium kompozit lemez neve volt, ma már számos márkanév alatt megtalálod.
Az anyag fő jellemzői a könnyű súly, a sokoldalú felhasználhatóság, valamint a könnyű feldolgozás voltak, ahogyan ma is. A Dibond gyakorlatilag 2 darab alumínium lemez közé “beszorított” polietilén mag. A designerek, reklámügynökségek, kirakatrendezők, valamint bútor készítők előszeretettel dolgoznak vele, a fent felsorolt okok, valamint időtállósága miatt.
Ahogy telik az idő, úgy érhető el az anyag egyre többféle színben, különböző felületekkel és méretekkel, amely szintén kedvező a reklámszakemberek számára.
Kültéren elsősorban különféle jelző/és megállítótáblákhoz használják őket, valamint display-ekhez és világító dobozokhoz. Röviden összefoglalva a legtöbb olyan eszközhöz, amelynek a célja a figyelemfelkeltés.
Mennyire ellenálló az anyag kültéren?
UV-állóság: a fekete maggal rendelkező lemez a legalkalmasabb a kültéri felhasználásra, a lemezek a színüket sokáig megőrzik.
Felület időtállósága: nagyban függ a lemezen lévő festék vastagságától.
Hőmérséklettel szemben való ellenállás: -50 és + 80 Celsius között ellenálló.
Hőtágulás: az üveghez, PVC-hez vagy akrilhoz hasonlítva alacsony.
Összehasonlítása a teljesen alumíniumból készült lemezekkel: hőtágulása hasonló, mint a teljesen alumíniumból készült lemezeknek, könnyen applikálható a rajta lévő védőrétegnek köszönhetően.
Összefoglalva elmondhatjuk, hogy az alacsony súly, valamint a nagyfokú dimenzionális stabilitás miatt a Dibond egy rendkívül közkedvelt alapanyag. Még a 2050 mm széles lemezeket is meglepően egyszerű kezelni. Emellett a nyomtatott grafikák is kiváló minőségben jelennek meg rajtuk, és ellenállóságuk miatt garantált, hogy hosszan láthatod az elkészített reklámgrafikát.
Szeretnél még többet megtudni az anyagról? Akkor vedd fel velünk a kapcsolatot!